top of page

Hibe Destek ve Teşvik Danışmanlığı

Ticaret Bakanlığı, ihracata yönelik devlet yardımlarıyla firmaların yurtdışına açılmasını destekler. İhracata hazırlık, pazarlama ve markalaşma seviyelerinde fuar, dijital faaliyet, pazar araştırması, UR-GE ve Turquality gibi programlar sunar. SWOT ve Porter analiziyle pazara giriş engelleri tespit edilir, süreç KEP ile elektronik imzalı başvurularla yürütülür.

Global Pazarlarda Yer Alın
Dis Ticaret Rehberim

Dış Ticaret Danışmanlığı

İhracat Destekleri

Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan ihracata yönelik devlet yardımları, yurtdışına açılma sürecinde firmalarımıza destek sağlanmasını amaçlayan bütünsel bir bakış açısıyla sürdürülmektedir. Desteklerde ihracata hazırlık, pazarlama ve markalaşma olmak üzere üç olgunluk seviyesi bulunmaktadır.

 

  • (20.08.2019) KEP aracılığıyla iletilen her başvurunun imza sirküleri ile birlikte sunulması ve başvuruda yer alan belgelerden her birinin başvuru sahibini temsil ve ilzama yetkili kişi/kişiler tarafından 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu standartlarına uygun nitelikli elektronik sertifika kullanılarak oluşturulan elektronik imza ile imzalanması ve elektronik imzalı dokümanların dosya uzantılarının İncelemeci Kuruluşa ait (Bakanlık/İBGS/Bölge Müdürlüğü vd.) Elektronik Belge Yönetim Sistemince tanınır olması zorunludur.


  • Belgeler elektronik imza ile imzalandıktan sonra orijinal halleri ile KEP gönderisinin ekine yüklenmelidir. (.zip, .rar ve benzeri sıkıştırılmış dosya uzantıları gönderilmemelidir). KEP ve elektronik imza ile ilgili sorunlarınızı bu hizmetleri aldığınız kuruluşlara iletmelisiniz.

  • KEP Adreslerimiz: T.C. Ticaret Bakanlığı (ticaretbakanligi@hs01.kep.tr), Marmara Bölge Müdürlüğü (marmarabolgemud@hs01.kep.tr), İç Anadolu Bölge Müdürlüğü (eb.ankarabolgemud@hs01.kep.tr), Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü (eb.batianadolu@hs01.kep.tr). İhracatçı Birliklerine ait KEP adreslerine, birliklerin internet sayfalarından erişim sağlayabilirsiniz. Belgeler sadece mevzuatta belirtilen başvuru mercii kuruluşun KEP adresine iletilmelidir

  • İşlemlerin düzgün ve hızlı yapılabilmesi için, başvurularda konu ve ilgili birimin belirtildiği üst yazının (dilekçe) yer alması gerekmektedir.

  • Tebliğ Bazında Destek Mevzuatı

    Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan ihracata yönelik devlet yardımları, yurtdışına açılma sürecinde firmalarımıza destek sağlanmasını amaçlayan bütünsel bir bakış açısıyla sürdürülmektedir. Desteklerde ihracata hazırlık, pazarlama ve markalaşma olmak üzere üç olgunluk seviyesi bulunmaktadır.

  • Pazara Girişte Dijital Faaliyetlerin Desteklenmesi

    E-Ticaret Sitelerine Üyelik, Sanal Ticaret Heyetleri, Sanal Fuarlar: Şirketlerin ticari faaliyetlerinde teknolojik imkânlardan en üst seviyede faydalanmaları ve dijital pazarlama yöntemlerini etkin şekilde kullanmaları amacıyla “Pazara Girişte Dijital Faaliyetlerin Desteklenmesi Hakkında Karar” yürürlüğe girmiştir.

  • Fuar Destekleri

    Yurt İçi ve Yurt Dışı Fuar Katılım ve Organizasyon Destekleri

  • Pazara Giriş Belgeleri

    Pazara Giriş Belgeleri ve Küresel Tedarik Zinciri (KTZ) Yetkinlik Projeleri

  • Pazar Araştırması ve Pazara Giriş

    Yurt Dışı Pazar Araştırması, Rapor, Danışmanlık, İleri Teknolojili Şirket ve Marka Satın Alma, Sektörel Ticaret Heyetleri, Alım Heyetleri

  • Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi

    UR-GE Projeleri

  • Markalaşma ve Turquality Desteği

    Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteği

    Tasarım Desteği

    Özel Statülü Şirketler

    İhracatçıya Alıcı Kredisi ve Sigorta Tazmin Desteği

    Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Yardımları

     

    Mal İhracatına Yönelik Devlet Desteklerinde Hedef Ülkelere Hedef Sektörlerde Gerçekleştirilen Faaliyetlere İlave Destek Sağlanması Hakkında Karar (Karar Sayısı: 3463)


Süreç Nasıl İşliyor & Neler Yapıyoruz


  • Ön görüşme ile firmanın faaliyet alanı tespit edilir, firma hakkında genel bilgilerin alınması ile çalışma prosedürü oluşturulur.

  • Firmanın pazara uygunluğu test edilir. SWOT analizi oluşturularak yeni pazarlara girişteki engeller tespit edilir.

  • Porter’ın 5 kuvvet modeli çerçevesinde;

  • Firmanın, rakip ürünleri hakkında genel bilgiler oluşturulur.

  • Dağıtım kanalları tespit edilir.

 

  • Küresel uzmanlardan oluşan ekibimiz, üç kritik yapı taşına odaklanarak sürdürülebilir, organik büyüme elde etmenize yardımcı olur.

  • Müşteri odaklı işletmeler, "müşteri çarkı" dediğimiz erdemli bir döngü oluşturur. Büyümenin her aşamasında size yardımcı oluyoruz, özel çözümler geliştiriyoruz ve kuruluşunuzun tüm seviyeleriyle işbirliği yapıyoruz.

  • Pazarlama ve marka stratejinizi kapsayıcı iş hedefleriyle uyumlu hale getirin. Zor metrikleri reklam öğesiyle birleştirmenize yardımcı oluyoruz.

bottom of page